sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Hiuskriiseilyä part miljoona

Ei varmaan tule yllätyksenä, että minä(kin) kuulun niihin ihmisiin, jotka tuppaavat kyllästymään hiuspehkoonsa ihan muutamassa kuukaudessa. Vaikka pidänkin ihan hirmuisesti pinkistä otsatukastani ja pitkästä mustasta liuhuletistäni, jonka saa nyt leikkauksen ansiosta tupeerattua ihanasti pörhölleen, niin silti jokin mättää.

Mustat hiukset minulla on ollut 7-luokasta asti eli suunnilleen 8 vuotta. Ala-asteella kokeilin ensimmäisenä hiusvärinä viininpunaista, joka oli ihan kivannäköinen silloin, mutta nykyiseen tyyliini ei sopisi sellainen väri. Joskus minulla on myös ollut luonnollisten kuparinpunaisten hiusten kontrastina tummanruskeita raitoja, mutta oman värin palauttaminen ei tule kysymykseenkään, en pidä siitä ollenkaan. Värjättyäni hiukseni mustaksi, olen "räväyttänyt" ja vaalennellut otsahiuksiani milloin fuksiaksi ja milloin siniseksi, mutta aina palaan siihen pisteeseen, että kyllästyn hallitsevaan väriin eli mustaan. Ennen kirkkaanpinkkiä otsatukkaa kokeilin sinisiä latvoja, joka oikeastaan oli ihan kiva, mutta koska sininen muuttui parissa pesussa vihreäksi, meni vain yksinkertaisesti hermo jatkuvaan värien kanssa lutraamiseen.

Satanica ja jo hieman kulahtanut pinkki etujee (Elumen muuten pysyy mielettömän hyvin, suosittelen!)

Minulla oli jokin aika sitten hirveä hinku saada kirkkaanpunaiset hiukset. Mietiskelin asiaa pitkän aikaa, kunnes lopulta tajusin, ettei minulla ensinnäkään ole erästä korsettia ja hametta enempää punaista vaatekaapissani, vaan kaikki värit olivat kylmempiä värjeä: sinistä, pinkkiä ja violettia. Itse kun olen aika värineuroottinen, en ikimaailmassa voisi yhdistellä omaan tyyliini vaikkapa punaista ja sinistä, koska omaan silmääni se toisi ihan tyhmän kontrastin. Mietin myös kirkkaanoranssia värjättyäni kaverini hiuksiin kirkkaankuparisia raitoja, mutta jälleen kerran päädyn samaan pisteeseen: " Eihän mun vaatekaapissa oo yhtäkää oranssia vaatetta!" Myöskin hopeanvaaleita hiuksia olen miettinyt kokeiltuani erään firman mieletöntä taittosävyä. Tässä vain tulee vastaan se, että koska oma hiukseni sisältää niin paljon luonnostaan keltaista pigmenttiä, on sellainen platinablodi väri melko mahdoton saada.. Ainakaan minun aikataulujeni mukaan, sillä minun on saatava kaikki heti nyt.

..Mikä sitten olisi sopiva ratkaisu kriiseilyyni? Enemmänkin kaipaisin jotain oikeasti suurta muutosta väriin. Musta on ollut päässäni niin kauan, että se alkaa kyllästyttämään, vaikka moni sen kehuu sopivan minulle aivan erinomaisesti ja tottahan se on. Vaikka välillä tulee tunne, että haluaisin kokeilla pitkästä aikaa lyhyttä leikkausta hiuksissani, se ei itämaisen tanssin takia ole ihan mahdollista: pitkät hiukset ovat ehdottomat, sillä hiuksia pidetään tytön kruununa. Toinen syy siihen, etten lyhyttä mallia toistaiseksi halua on se, että tykkään tupeerata hiukseni sellaiseksi palleroksi, joka ei lyhyillä hiuksilla ole mahdollista.


..Jotenka. Minulla on pieniä suunnitelmia tulevasta muutoksesta, jonka aloitan värinpoistolla. Vaikka juuri sanoin mustan hiusvärin kyllästyttävän, en siitä kuitenkaan kokonaan haluaisi luopua. Haluaisin enemmän värikkyyttä hiuksiini, ehdottomasti jotakin shokkiväriä, jonka kontrastina musta väri olisi.. Muttei niin hallitsevana kuin se nyt on ollut. Kamppailen tässä juuri parin värivaihtoehdon kanssa, mutten vielä ole päättänyt, kumman aion valita. Sen näkee sitten, kun saan projektiani käyntiin tuossa ensiviikon puolella ;)

Voisin tässä samalla listata värit, joita en ikinä omaan kuontalooni haluaisi. Nämä siis tosiaan vain omia mielipiteitäni, tiedän monia, joille nämä sävyt sopivat, mutta itse en niistä niin välittäisi omassa kuontalossani:
- Ruskea kaikissa sävyissään. En ole koskaan ollut mikään ruskean ystävä. Se on jotenkin niin neutraali väri ja aika pliisukin. Ruskea näyttää toisten hiuksissa hyvältä, mutta omaani en tuota väriä missään nimessä haluaisi.
- Lämmin blondi. Sellainen barbie. Hyhyhy.. Ei sovi ollenkaan minulle, mutta tiedän hyvin monia joille sopii.
- Koko pää blodina. Never. Vaalea väri vie kasvoiltani kaiken värin.
- Vihreä. Jos puhutaan siis tumman tai oliivinvihreästä. Neonvihreä voisi olla hieno, mutta en tiedä, olisiko se niin minun juttuni.
- Mahonki. Nou nou nou.. Ei sovi tyyliini :<

..Ja tässä sitten värejä, jotka hyvinkin voisin huolia päähäni:
- Pinkki, violetti, magneta, pastellipinkki ja sininen. Nomnomnom. Pinkkiin ja violettiin olen totaalisen ihastunut. Myös pastellipinkki on hieno, mutta aika vaikea saavuttaa minun kohdallani. Sininen puolestaan muuttuu nopeasti vihreäksi, jos pohjavaalennus on tippaakaan kellertävä.
- Neonoranssi ja kirkas punainen. Oranssia olen kaavaillut pitkään ja sitä aion joskus kokeilla. Punainen väri houkuttelisi myös.
- Hopeanharmaa blondi olisi aivan upea, mutta tämä tuskin omalla kuontalollani tulisi koskaan onnistumaan.  Olisi kyllä erittäin kiva päästä kokeilemaan taittosävyjä ja niiden tehokkuutta omaan tuksuun. Hopeashampoon käyttökin olisi kiva kokeilla omaan päähän.
- Neonvihreä. Mainio väri, mutten tiedä, onko niin minun juttuni.
- Pastellivioletti myöskin kaunis.

Old picture of the day. 

On tämä hiusvärien kanssa pelaaminen hankalaa. Voi kiesus!

1 kommentti:

  1. Hola wapa ooins me gusta mucho tu blog me pasaré para seguir leyendo un besito !!!
    puedes pasarte por el mio =) http://nugoth.blogspot.com.es/

    VastaaPoista